Ontspanning - Reisverslag uit Landaul, Frankrijk van Jan Vos - WaarBenJij.nu Ontspanning - Reisverslag uit Landaul, Frankrijk van Jan Vos - WaarBenJij.nu

Ontspanning

Door: Belladonna

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juli 2015 | Frankrijk, Landaul

“Zou je die peultjes ook kunnen eten?” vroeg Bolderix. Belladonna keek bedenkelijk. Ze dacht even aan haar vriendin Akkefia in de LageLanden, die soep kookt en sla maakt van wat ze in de berm vindt. De gedachte aan peultjes van struiken trok haar niet aan. Ze besloten naar de grote markthal in een naburig stadje te gaan en daar wat eten te gaan kopen.

Het was een prachtige dag. De zon scheen, de wind fluisterde verhalen in de boomtoppen, de vlinders dartelden rond, de vogels zongen. Je hoorde het geknap van de peultjes die aan de struiken langs de kant zaten en zo voor hun voortbestaan zorgden. Bolderix en Belladonna waren moe van het gezwoeg en geploeter in het afgelopen jaar en bedachten dat ze een dagje rust wel hadden verdiend. Ze maakten mooie plannen, dat wel. Plannen voor morgen, want verder dan morgen wilden ze niet kijken. En de nacht viel over Branzého.

• 08 Juli 2015 - 19:13

Akkefia:

als ik genoemd word ga ik natuurlijk reageren. das bingo.
    ik verwacht gewoon dat bolderix en belladonna zo dicht bij basic en nature staan dat peultjes en andersoortig gewas geen angsten opleveren, maar voedsel.
    rondtrekkend zullen zij gevoed worden door de bermen, het gewas en het hemelwater. een biertje in de herberg blijft een noodzakelijk en aangenaam brouwsel, die hen nader tot elkaar zal brengen. xxx